Norway Cup : Info + treninger

Postet av Junior den 17. Jul 2016

Norway Cup – Informasjon

Treninger:

Uka vi reiser (uke 30) har vi tre fellestreninger: Mandag, onsdag og torsdag kl 19.00-20.30

Før denne uka regner jeg med spillerne har egne treninger og aktiviteter som vedlikeholder form i løpet av ferien !

Program for styrke, hurtighet, spenst og utholdenhet ligger også her på hjemmesiden. Klikk på linkene så får du opp programmene.

- Styrke bein

- Styrke overkropp

- Spenst hurtighet 1

- Spenst hurtighet 2


Transport:

Avreise til Oslo lørdag 30/7 kl 14.00 fra Tistedalshallen. Vi trenger sjåfører til denne dagen. Fint om dere melder til John Harald (mob: 920 11 817) hvis dere har mulighet til å kjøre. Vi kjører direkte til hotellet vi skal overnatte på Quality hotell 33 Økern, Adresse: Østre Aker vei 33, 0581 Oslo. Der vil jeg være for å hjelpe spillerne med innsjekking før vi reiser opp på Ekeberg for åpningskonsert for NC.

Regler for hotell og cup:

Hotellet har klare regler for spillerne som overnatter på hotellet. De må være inne på hotellet til kl 23.00 på kvelden og det må være ro på rom kl 24.00. Dette er regler som vi skal forholde oss til under oppholdet. Vi har også blitt enige om at det ikke er tillatt med andre personer enn laget som skal inn på hotellet eller rommene – det være seg andre gutter eller jenter…

Alkohol:

Det er selvfølgelig ikke tillatt med noen form for inntak av alkohol under NC. Hvis noen bryter denne reglen vil disse spillerne bli sendt hjem på foreldre sin regning. Hvis dette medfører at vi blir for få spillere til å fortsette cup vil laget trekke seg.

Mat og muligheter til andre aktiviteter:

Alle spillerne spiser felles frokost på hotellet. Alle skal møtes kl 09.30 hver dag for frokost – hvis ikke vi får tidlige kamper i sluttspillet. Lunsj og middag spiser vi samlet på i forbindelse med kampene på NC-arenaene. Det er viktig at vi samles rundt måltidene slik at vi kan lage avtaler mellom trenere og spillere.

Det vil være muligheter for felles aktiviteter som bading, bowling, disco mm. Dette blir vi enige om i fellesskap. Hvis spillere ønsker å dra på egen turer til sentrum eller oppholde seg lengre tid på Ekeberg e.l. er det helt greit så lenge det er flere sammen og at det er klaret med trenerne på forhånd. Vi skal til enhver tid vite hvor spillerne er.

Kamper:

Vi skal spille følgene kamper i gruppespillet:

  • Søndag 31.juli kl 16.30: Club de Futbol Alfaz (Spania) (Rustad – bane 05RU11)
  • Mandag 1.aug kl 16.30: Otta IL (Ekeberg – bane 34EK11)
  • Tirsdag 2.aug kl 12.00: Osterøy IL (Rustad – bane 02RU11)

Sluttspillet starter onsdag 3.august. Vi håper så mange som mulig av familie og venner kommer for å heie guttene frem i cupen

Egentrening frem til NC:


Utholdenhetstrening:

  1. Rolig langkjøring: rolig joggetur, sykkeltur eller svømmeøkt. (rolig økt som kan gjennomføres hver dag om ønskelig)
  2. Intervalltrening: Rolig 15 min oppvarming, jogge rolig.
    1. Intervalldrag 2 minutter løp – 1 min rolig jogg/gå gjennomføres 6 ganger
    2. Bakkeintervaller: 30-45 sek bakkedrag – rolig jogg/gå ned igjen – 6 drag
    3. Kortintervaller – «doggis» - 5m – 10m – 15m – løp en runde så pause 10 sek – gjennomføres i serie på 15 løp. Gjennomføres 2 ganger.

Velg en av metodene – etter gjennomført intervaller så jogger dere rolig ned (10 min) og tøyer forsiktig ut.


Styrketrening, spenst og hurtighet:

Se vedlagte treningsprogrammer. Husk god oppvarming før dere begynner med spenst og hurtighet.






0 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.

Levert av IdrettenOnline